Cand vine vorba de a incepe, de a construi si de a dezvolta o afacere profitabila, utila si care sa aduca valoare, nimic nu este mai important decat Marketingul. Da, este o afirmatie indrazneata, insa acesta este adevarul. Marketingul este cel mai important element al succesului unei afaceri, iar o strategie solida ar trebui sa constituie intotdeauna fundamentul oricarei campanii, tactici sau idei de marketing. Motivul pentru care marketingul este atat de important este ca nu conteaza cat de bun este produsul sau serviciul tau daca nimeni nu stie ca existi. Si de aceea, in acest articol vom vorbi despre Importanta Marketingului in Afaceri si 3 motive majore pentru care unele afaceri il evita in mod eronat.
Deci, de ce atat de multe afaceri neglijeaza, ignora sau renunta complet la marketing ca fiind o pierdere de timp si bani? Ei bine, motivul pentru care se ia o astfel de decizie in afaceri si care este absolut teribila, se reduce, de obicei, la a crede in mod eronat in cel putin 1 din cele 3 motive:
- Este prea scump
- Nu functioneaza
- Este prea complicat
Asa ca haide sa descoperim rapid aceste 3 mituri aici, astfel incat sa putem rezolva aceasta problema o data pentru totdeauna.
Este prea scump
Marketingul prost este o cheltuiala. Un marketing bun este o investitie care va rasplateste cu un randament puternic al investitiei, o cota de piata crescuta, o perceptie imbunatatita a marcii si clienti mai buni si mai fericiti. De asemenea, multe optiuni de publicitate online sunt in prezent cu 99% mai ieftine decat metodele traditionale, cum ar fi televiziunea, si va permit sa ajungeti la acelasi numar de persoane sau chiar mai multe! Si multe forme de marketing sunt chiar mai putin costisitoare decat atat, sau chiar gratuite.
Frumusetea este ca tu poti decide ce resursa ai mai mult de investit: timp sau bani. Daca sunteti un nou startup cu un buget redus, puteti alege optiuni de marketing mai putin costisitoare si puteti alege sa va dedicati mai mult timp pentru a le face sa functioneze. Daca esti o companie stabilita, cu venituri consistente, atunci poti alege sa arunci putin gaz pe foc si sa investesti mai multi bani in marketingul tau si sa te scutesti de timp. Eficacitatea ar trebui sa aiba prioritate in fata pretului, dar puteti incepe inca de astazi absolut gratuit.
Nu functioneaza
Marketingul prost nu functioneaza. Marketingul prost planificat nu functioneaza. Marketingul fara o strategie sau un sistem nu functioneaza. Si doar aruncand niste bani acolo si vazand ce functioneaza… de obicei nu functioneaza. Dar un marketing bun? Marketingul bun functioneaza si functioneaza foarte bine! Un marketing bun conecteaza afacerile cu clientii, iar clientii cu afacerile. Un marketing bun raspunde la intrebarea: Toti cei care ar putea cumpara de la tine stiu ca existi? Pentru ca, daca nu stiu, aveti nevoie de marketing. Iar daca stiu si tot nu cumpara, atunci aveti nevoie de un marketing mai bun. In cele din urma, nu marketingul este cel care nu functioneaza (este ca si cum ai spune ca contabilitatea nu functioneaza), ci mai degraba tacticile sau instrumentele individuale care nu au dat rezultatele pe care le sperai. Cheia pentru a evita acest lucru si pentru a crea o campanie de marketing castigatoare este sa va concentrati mai intai pe strategie si apoi pe tactici.
Este prea complicat
Ca majoritatea lucrurilor, marketingul poate fi facut sa para prea complicat. Acest lucru este in mare parte din cauza oamenilor de marketing pe internet ca mine, care se entuziasmeaza de cel mai recent software de automatizare a marketingului prin e-mail, de schimbarea algoritmului de publicitate pe retelele sociale sau de noul sistem de webinar cool pe care il putem studia si pe care putem saliva. Imi pare rau pentru asta. Dar nu trebuie sa fie asa! Realitatea este ca un plan simplu si strategic realizat in mod constant in timp va oferi rezultate incredibile. Simplu poate functiona, dar cheia se afla in aceste doua cuvinte importante, strategic si consecvent. Un plan simplu si strategic executat in mod regulat va invinge o strategie prost planificata sau executata in mod inconsecvent toata ziua, in fiecare zi.
Un actor binecunoscut spunea despre promovare astfel:
“Am castigat cat am si daruit! Reclamele si Advertising-ul facut pe perioada Vacanta Mare au generat zeci de milioane de euro.”Mugur Mihailescu
Daca bugetul tau pentru reclame este de minim 500 de euro pe luna, ne-ar placea sa discutam cum te putem ajuta sa atingi rezultatele dorite. Rezerva un apel cu unul din specialistii nostri. Suntem gata sa te ajutam! REZERVA APEL ⟶