WiseAds

Brand & Branding. Ce inseamna si de ce conteaza?

Ce este Brand-ul?

Deseori, brand-ul este confundat cu logo-ul si numele unei companii sau ale unui produs. Un brand le include pe acestea dar nu se identifica cu ele. Initial cuvantul „brand” se referea insemnarea animalelor (cu fier inrosit), la fel cum simbolurile gravate sau pictate erau „marcate” pe diverse produse (vase de ceramica) pentru a semnaliza proprietatea. Deci scopul initial al brand-ului era de a diferentia vizual obiectele sau produsele care apartin cuiva.

Cu timpul, brand-ul a trecut dincolo de semnele vizuale, incluzand culori, texturi, mirosuri, cuvinte, comportamente, care diferentiaza, aducand identitate si recunoastere. Sunt mai multe definitii ale brand-ului, iar expertii nu au cazut de acord. A fost descris ca: imagine, perceptie, reputatie, promisiune, o suma de atribute etc.

Incercarea de a gasi si formula o definitie aduce multa confuzie. Totusi, putem formula una, bazandu-ne pe trasaturile comune subliniate de specialisti. Brandul inseamna modurile de expresie (nume, aspecte vizuale, povesti) prin care o entitate (persoana, companie, organizatie) intentioneaza sa fie recunoscuta (identificata si diferentiata). Imaginea brandului se formeaza in mintea oamenilor ca rezultat al intalnirii cu expresiile acelei entitati.

Pe langa elemente vizuale si cuvinte (nume, logo-uri, povesti, tagline-uri si slogan-uri), identitatea unui brand cuprinde si: promisiuni (beneficii), valori (ecologic) si chiar personalitate, adica trasaturi umane care dau impresia ca brandul este o persoana (sinceritate, competenta). Cand consumatorii isi regasesc valori si trasaturi de personalitate preferate intr-un brand, sunt mai multe sanse sa devina clienti loiali.

Un aspect esential este credibilitatea brandului. Increderea vine din calitatea produselor, actiunile, integritatea si comunicarea brandului, dar si a persoanelor din companie. Desi deseori „brand” si „marca” sunt folosite cu acelasi sens, dar marca (trademark) este un tip de proprietate intelectuala, termenul care descrie o expresie (nume, semn, design) protejata legal. Brandul include o suma de expresii, dintre care unele care nu pot fi protejate ca marci, de exemplu modul in care vorbeste o persoana sau valorile si sentimentele provocate de brand in mintea clientului.

Branding & Marketing

Branding-ul este activitatea de creare, gestionare si comunicare a brandului. Sunt folosite diverse mijloace (vizuale, povesti) pentru a crea si transmite mesaje (beneficii, valori) despre entitati si ce ofera acestea (produse si servicii), cu intentia de a forma o identitate si de a obtine recunoastere si diferentiere fata de competitori.

Branding-ul este despre ce si de ce (identitate, poveste, traiectorie pe termen lung), iar marketing-ul este despre cum (actiuni si tactici pentru atingerea unor obiective). Marketing-ul se ocupa de metodele concrete prin care mesajele brandu-ului ajung la audienta cu scopul de a obtine si a mentine clientii.

Brand awareness-ul este masura in care clientii isi amintesc si recunosc un brand, fiind un scop central al reclamelor si un pas esential in conversia clientilor. Inainte de a cumpara un produs, clientul trebuie sa fie constient de brandurile din acea categorie de produse. Este important ca brandul care vinde un produs dintr-o categorie sa fie in topul optiunilor clientului atunci cand acesta ia decizia cumpararii.

O faza initiala a brand awareness-ului este „brand recognition”. Cand clientul cauta produse dintr-o categorie si este expus la mai multe branduri, acesta recunoaste anumite branduri dupa anumite aspecte. Urmatoarea faza este „brand recall”, atunci cand clientul isi aminteste un brand cand are nevoie de un produs, fara sa fie necesar sa caute, brandul fiind deja in mintea lui.

In practica, activitatile de branding si cele de marketing se impletesc pentru a aduce rezultatele dorite. Un brand solid care demonstreaza ca are de oferit valoare pe piata este foarte important pentru succesul activitatilor de marketing, iar activitatile de marketing sunt esentiale pentru a creste vizibilitatea brandului si a produselor sale.

Daca bugetul tau pentru reclame este de minim 500 de euro pe luna, ne-ar placea sa discutam cum te putem ajuta sa atingi rezultatele dorite. Rezerva un apel cu unul din specialistii nostri. Suntem gata sa te ajutam! REZERVA APEL ⟶

Our purpose is to build solutions that remove barriers preventing people from doing their best work.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)
Cart

Nu ai niciun produs în coș.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Open chat
Salutari. 👋 Cum te putem ajuta?