Facebook Ads. Crearea si optimizarea campaniilor eficiente.
Cu totii petrecem mai mult sau mai putin timp pe social media. Daca ai ceva de oferit, este evident ca ai vrea sa ajungi la cei care ar putea fi interesati. Conteaza ce ai de oferit și ca pagina ta sa aiba continut de calitate, dar acestea nu sunt suficiente. Audienta ta foloseste motoare de cautare si social media, iar pentru ca mesajul tau sa ajunga unde trebuie, ai nevoie de reclame bine gandite. O mare parte a potentialilor tai clienti se afla pe Facebook si pe Instagram. Desi „ad” si „campaign” sunt folosite cu acelasi sens, cele doua nu sunt acelasi lucru.
Reclama se refera la cum, unde si cui faci publicitatea si cuprinde detalii specifice. Campania cuprinde cel putin o reclama (ad) si reprezinta structura in care reclama functioneaza. Aceasta are un buget si o data de inceput si de incheiere.
Creativele Facebook Ads
Inainte de a publica reclama, ai nevoie de partea creativa (designul reclamei): alegi formatul, adaugi imagini/video, text si link-uri. Elementele principale ale unei reclame sunt : imaginea, descrierea si titlul. Evident, prima care atrage atentia este imaginea, care ocupa cel mai mult spatiu si este mult mai flexibila. Dupa ce imaginea si titlul atrag atentia, ochii audientei merg in descriere. Aici este important sa prezinti beneficiile pe care le oferi in cat mai putine cuvinte si eventual sa pui link catre ceva gratis (continut de calitate).
Reclamele pot cuprinde o imagine sau un video, dar pot fi si de tip carousel. Carousel-ul afiseaza mai multe imagini sau video-uri fiecare cu link-ul sau si texte separate. Poti prezenta mai multe produse sau diferite aspecte ale aceluiasi produs sau serviciu. Pe social media sunt foarte multe lucruri care sar in atentia utilizatorilor, de aceea continutul reclamei trebuie sa se distinga de celelalte si sa fie interesant.
Setarea si Optimizarea Facebook Ads (Ad Set)
In Meta Ads Manager stabilesti bugetul si o perioada de timp pentru campanie, apoi alegi obiectivul (brand awareness, reach, traffic, engagement, leads, conversions etc).
Selectarea audientei: alegi persoanele tinta dupa locatie, criterii demografice (gen, varsta, educatie, ocupatie), interese, comportamente (cumparari anterioare) si conexiuni (cei care au interactionat cu pagina ta sau nu). E mai bine sa tintesti pentru o audienta restransa, ca urmaritorii paginii si anumite interese.
Placement: alegi plasarea reclamei, adica locul in care vrei sa apara (news feed, marketplace, video feeds, groups feed etc). Fiecare plasare poate necesita text si design diferit. Cand creezi ad set-ul, ai doua optiuni: Advantage+ placements sau Manual placementes.
Advantage+ placements va distribui reclamele automat acolo unde considera ca va da cele mai bune rezultate. Dar aceasta optiune nu este totdeauna cea mai buna, pentru ca Facebook optimizeaza pentru a obtine cat mai multe actiuni dorite la un cost cat mai mic, fara sa-i pese de calitate. In ad set poti alege actiunea pentru care Facebook sa optimizeze reclama. Astfel ea va fi afisata persoanelor care cel mai probabil vor actiona in directia dorita de tine.
Calitatea vizitatorilor conteaza
Facebook e de incredere cand optimizezi pentru cumparari, valoare sau „conversion leads”. Dar problema apare cand tintesti larg si alegi optimizarea pentru engagement, video views sau link clicks. Facebook considera orice click ca fiind un succes, indiferent de cat timp petrece vizitatorul pe site-ul tau sau ce face acolo. Daca optimizezi pentru link clicks, vei obtine mai multe click-uri, dar asta nu inseamna ca obtii si calitate, pentru ca Facebook nu face diferenta intre click-urile accidentale date de utilizatori reali sau boti. La fel, daca optimizezi pentru engagement, chiar si reactiile negative sunt contorizate. Audience Network este mai susceptibil la click-uri inutile si necesita mai multa atentie sau poate fi evitat.
Este necesara verificarea calitatii vizitelor. O cale pentru a verifica cum Facebook iti foloseste bugetul si in ce placement este Breakdown din Ads Manager. Cu acesta poti vedea costul per actiune. O alta cale pentru a masura de unde (care placement) vin click-urile este ”URL Parameters”, folosind un instrument ca Google Analytics. In functie de continutul URL-ului, poti afla ca sursa vizitelor pe site a fost Facebook si mai exact dinspre care reclama vine vizitatorul. Aceasta cale necesita niste setari ale URL- ului pentru a putea fi identificat.
„Ad delivery” are o faza de invatare din activitatea ta anterioara, pentru a creste eficienta. Insa pentru asta are nevoie de un volum de 25-50 de evenimente optimizate, iar atingerea volumului depinde marimea audientei, costul pe evenimentul de optimizare si buget. Testarea Facebook Ads „Split testing” („A/B testing”) iti permite sa testezi schimbari ale variabilelor reclamelor, ca audienta, creativele (imaginea, titlul, descrierea) si plasarile, pentru a gasi ce functioneaza pentru tine. Daca creezi mai multe reclame pentru o campanie, acestea trebuie sa fie similare pentru a putea compara micile variatii (text, imagine, public tinta etc).
Cum functioneaza split testing-ul?
Facebook separa audienta aleatoriu pentru ca variabila testata (o diferenta intre reclame) sa nu se suprapuna si sa fie afisate acelorasi persoane. De obicei se testeaza doua variante, dar poti testa pana la trei. Ad set-ul castigator va fi cel cu costul mai mic per rezultat, iar cand testul este gata, vei fi notificat.
Daca bugetul tau pentru reclame este de minim 500 de euro pe luna, ne-ar placea sa discutam cum te putem ajuta sa atingi rezultatele dorite. Rezerva un apel cu unul din specialistii nostri. Suntem gata sa te ajutam! REZERVA APEL ⟶