WiseAds

Marketing funnel: ce este, la ce foloseste si cum se realizeaza?

marketing funnel

Marketing funnel: ce este, la ce foloseste si cum se realizeaza?

Ce este un funnel si la ce foloseste?

In digital marketing si comertul online, funnel-ul („sales funnel”, „conversion funnel”) este un model ce descrie drumul parcurs de audienta de la potentiali clienti (prospects), cand afla de brandul tau, pana cand acestia devin clienti platitori (converts), urmând ca acestia sa cumpere produsele si serviciile tale.

Un astfel de model te ajuta sa intelegi interesele si nevoile audientei si sa-i ghidezi comportamentul spre oferta ta. Nu e de ajuns sa atragi multi vizitatori, ci conteaza sa determini cât mai multi sa faca pasi spre a deveni clienti.

Ce inseamna mai concret?

AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) este primul si cel mai cunoscut dintre modelele care teoretizeaza pasii prin care trec clientii. Desi are peste 100 de ani si de atunci au fost gândite mai multe variante, principalele caracteristici au ramas. Acestea au in comun principiul stimul – raspuns, cu etapele: cognitie (atentie / constientizare) -> emotie (interes si dorinta) -> comportament (actiune).

Principalele etape ale unui funnel:

1. Atentie & Constientizare (Attention & Awareness)

Scopul este sa ajungi la cât mai multi oameni si sa construiesti „brand awareness”. Trebuie sa intelegi cine este audienta ta, ce interese si nevoi are. Atentia potentialilor clienti este captata prin reclame si continut (social media, blog, video), iar acestia devin constienti ca aveti produse si servicii care ar putea raspunde nevoilor lor.

2. Considerare / Interes, evaluare & dorinta (Consideration / Interest & Evaluation)

Daca oferta ta trezeste interesul potentialilor clienti, acestia o iau in considerare cautând mai multa informatie despre produsele si/sau serviciile tale. Cei interesati va evalueaza oferta si o compara cu a competitorilor, asa ca trebuie sa-i convingeti de valoarea pe care o oferiti. Scopul este sa câstigi increderea audientei, dându-le informatiile de care au nevoie si aratându-le ca le sunteti la dispozitie. Potentialii clienti au evaluat oferta ta si a concurentei si doresc sa-ti devina clienti.

3. Actiune si Conversie (Action & Conversion)

Cei interesati fac pasi concreti spre a deveni clienti platitori (converts), inregistrându-se (pentru newsletter, curs, ebook etc) sau cumparând produse si servici. Aici clientii stiu ce oferi si trebuie sa-i convingi sa cumpere. Trebuie sa folosesti CTAs (call-to-action) pentru clientii actuali sa tintesti vizitatori care au interactionat cu brandul tau dar nu au cumparat (remarketing).

4. Loialitate (Loyalty & Advocacy)

Este important sa mentii clientii carora le-ai câstigat increderea. Aici trebuie sa construiesti o relatie cu clientii tai, informându-i despre oferte si reduceri. Cere-le recenzii si recomandari prin concursuri si giveaway-uri.

Trecand prin aceste etape, numarul vizitatorilor va scadea, iar funnel-ul (palnia) se ingusteaza, râmânând doar o mica parte care vor deveni clienti. Scopul principal al funnel-ului e sa ajungeti la o audienta cât mai mare, iar dintre carora le-ati captat atentia, cât mai multi sa devina clienti platitori (converts).

Funnel-urile difera dupa directiile in care vreti sa ghidati potentialii clienti : sales, email, webinar, home page etc. Un exemplu concret al drumului parcurs de audienta: viziteaza site-ul -> se inregistreaza pentru detalii sau un produs gratis (trial) -> foloseste produsul -> devine client platitor.

Este important de urmarit in ce etapa scade numarul vizitatorilor pentru a optimiza comunicarea din funnel. Cel mai important e sa castigi increderea clientilor, iar oferta ta sa ajute clientul sa-si rezolve probleme si sa-si satisfaca nevoile.

Daca bugetul tau pentru reclame este de minim 500 de euro pe luna, ne-ar placea sa discutam cum te putem ajuta sa atingi rezultatele dorite. Rezerva un apel cu unul din specialistii nostri. Suntem gata sa te ajutam! REZERVA APEL ⟶

Our purpose is to build solutions that remove barriers preventing people from doing their best work.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)
Cart

No products in the cart.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Open chat
Salutari. 👋 Cum te putem ajuta?